Wie dacht dat folders en flyers op sterven na dood waren, heeft het goed mis. Iedere week worden er nog miljoenen folders en flyers verspreid en blijft het een vaste waarde in een goede marketingmix. Of je nu een kleine ondernemer bent of een grote speler in de markt: met folders en flyers zet je jouw bedrijf in de spotlights bij de ontvanger.  

Handig, goedkoop en genereert veel aandacht

Folders en flyers etaleren jouw product of dienst en is daarmee een goed renderend middel om sales mee te genereren. Daarvoor hoef je ze overigens niet persé met de post mee te sturen. Meegeven met een visitekaartje of informatief uitdelen bij de ingang van je winkel of bedrijfspand heeft al groot effect op het besluit van de ontvanger. 

Het ontwerpen van een folder of flyer is door de lage kosten betaalbaar voor iedere ondernemer. Ook is het drukken van folders en flyers, zélfs op duurzaam gerecycled papier, tegenwoordig goedkoop en snel geleverd waardoor het in een mum van tijd inzetbaar is. We lezen met z’n allen nog veel papieren folders en flyers (gemiddeld 17 min. per week mee kwijt), het heeft vaak een bewaarfactor en functioneert het beste in een crossmediale mix met video’s, podcasts en websites. Ook als je vooral je sales genereert op je website. 

Zelfs online kan niet zonder offline

Om even op dat laatste verder te gaan: zelfs de grootste spelers in de e-commerce kunnen niet zonder papieren reclamemateriaal. Als voorbeeld neem ik Bol.com. In mijn laatste pakketje zat een flyer om aandacht te vragen voor hun ‘Select’-dienstverlening. Ook ben ik al eens folders over de ‘Bol.com 10-daagse deals’ en een minicatalogus over de nieuwste productcategorieën tegengekomen. En uiteraard is er het grote Bol.com Sinterklaasboek dat bij ieder jaar bij elk kind op de deurmat valt. En dit staat niet op zich. Ook Wehkamp, Zalando, Amazon, enzovoort, gebruiken nog papieren folders en flyers om verkeer naar hun webshops te lokken. Het werkt gewoon nog steeds erg goed. 

De kansen en mogelijkheden van het papieren reclameproduct is nog lang niet uit de tijd. Blijf jezelf dus ook offline presenteren door middel van folders en flyers. Hulp bij nodig? The Content Firm staat voor je klaar!