LinkedIn is een platform wat het afgelopen jaar flink is gegroeid. In 2021 tikte het platform voor het eerst 5 miljoen Nederlandse gebruikers aan. Ook het dagelijks gebruik van dit medium stijgt spectaculair. Dit doet ook de vraag rijzen of elke dag op LinkedIn posten effectief is. In deze blog nemen we de proef op de som.
Over de groei en het gebruik van LinkedIn valt niet meer te twisten. Ook zit LinkedIn momenteel in een transitie van content-van-connecties-tijdlijn naar een interesse gebaseerde tijdlijn. Dit is overigens een trend bij alle social media kanalen. Elke dag op LinkedIn posten kan helpen om binnen je netwerk beter op te vallen en zakelijk meer relevante connecties op te doen. Ook zien we de influencer-cultuur terug in het feit dat LinkedIn ook een creatorsmodus heeft geïntroduceerd en dat je voortaan ook mensen kan volgen in plaats van direct een connectieverzoek te sturen. Content op basis van interesse is nu dé trend uit social media land!
Voor deze proef hebben we 14 dagen een persoonlijk profiel (met +/- 350 volgers) gebruikt. Er was een normaal gebruik, waarbij enkele malen per maand geplaatst werd. Dit is veranderd in elke dag plaatsen waarbij we afwisselde in de manier waarop: reposts, audio, video, eigen artikelen, persoonlijke noten, etcetera. De resultaten zijn gerust spectaculair te noemen en dit is een indicatie dat er veel meer potentie zit in LinkedIn als contentkanaal.
In de eerste afbeelding is het resultaat te zien van 14 dagen posten. Zowel de interacties als de impressies zijn flink gestegen. Beiden noteerde een stijging van meer dan 750%. Dit lijkt veel omdat het vergeleken wordt met de 14 dagen hier voorafgaand. Als we dit vol houden zal de stijging in interacties en impressie naar niveaus gaan van enkele (tientallen) procenten in plaats van honderden procenten. Op de tweede afbeelding is te zien dat, ten opzichte van de 28 dagen ervoor, ook goede percentages zijn geboekt. Ook is hierin het verschil van 2 weken intensief posten goed te zien.
We merkten ook dat het netwerk sneller uitgebreid werd en relevante personen voor het profiel beter in zicht kwamen. De conclusie is dat de kracht van LinkedIn echt tot uiting komen wanneer je met regelmaat bijdragen plaatst. De transitie naar interesse gebaseerde tijdlijn helpt enorm in het bereik. Een groot netwerk met mensen uit je eigen vak vergroot het aantal interacties. Het is dan ook aan te raden om, naast mensen die je kent, ook mensen met eenzelfde vakgebied te volgen.
Uiteraard wil je dat je volgers geïnteresseerd blijven in wat je deelt. Een goed bedacht ritme voor LinkedIn kan je helpen om het bereik op peil te houden, zowel op je personal branding als op je merkbranding. Deze leerpunten zullen je helpen bij het verzamelen van de content om op LinkedIn te posten
Uiteraard kunnen we ons voorstellen dat het lastig is om steeds nieuwe content te verzinnen. Mocht je hulp nodig hebben, dan staat The Content Firm voor je klaar!
Heb je een vraag over de mogelijkheden of wil je liever direct een offerte opvragen? Neem dan gerust contact met ons op!
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |