Een webinar (ook wel webcast, online seminar of livestream genoemd) is een uitstekend middel om een grote groep kijkers kosteneffectief en snel te informeren, toe te spreken of op te leiden. Veel mensen willen dan ook weten hoe, wat en wanneer ze hun webinar moeten organiseren. In deze blog zetten we de feitjes over webinars even op een rij om jou te voorzien van de juiste inzichten. Hulp nodig? Neem dan contact met ons op!

Feitjes over webinars op een rij

Wil je beginnen met het organiseren van webinars? Dan is het goed om de feitjes over webinars er even op na te slaan om jouw uitzending tot een succes te maken!

Dag en tijd

Webinars worden op doordeweekse dagen het best bekeken. Dinsdag en woensdag zijn daarbij favoriet. De bereidheid is op deze dagen het grootst en de kijktijd het langst. De meeste webinars zijn in de avond, na het avondeten, startend tussen half acht en acht uur.

Doel van het webinar

Klantbinding is het voornaamste doel van het organiseren van een webinar. Ook marketing en verkoop gebruikt een webinar voor het behalen van hun doelen. Door de corona-crisis hebben webinars voor educatie, training en onboarding een vlucht genomen. Met name branches met scholingsplicht hebben hun toevlucht gezocht in deze online oplossing.

Bijwonen

Nagenoeg alle deelnemers geeft de voorkeur aan een webinar waarbij interactiviteit met de presentator en gasten mogelijk is. Veel deelnemers zijn laatkomers: bijna de helft van de inschrijvingen komt in de laatste week. Na afloop zoekt gemiddeld de helft van alle deelnemers meer content over jouw organisatie op, wat je bekendheid en expertstatus oplevert.

Voorbeeld: Een interactieve webinar in beeld.

Ook zin om een webinar te organiseren? Of wil je liever beginnen met een podcast of een videoserie? The Content Firm staat voor je klaar!

  • Kunnen wij je helpen?

    Heb je een vraag over de mogelijkheden of wil je liever direct een offerte opvragen? Neem dan gerust contact met ons op!